Algemene Voorwaarden

Onze website is eigendom van en wordt geëxploiteerd door HELLOWOOD, een in België opgericht bedrijf met als geregistreerd adres Prinses Marie-Joséplein 10, 8500 Kortrijk (België) (Ondernemingsnummer: BE0675494142)

Deze gebruikersovereenkomst is van toepassing op uw gebruik van deze website en de diensten die we u leveren. We behouden ons geheel naar eigen goeddunken het recht voor om te allen tijde en zonder verdere kennisgeving delen van de voorwaarden voor deze website te wijzigen, uit te breiden of te verwijderen. Als u na deze wijzigingen de website blijft gebruiken, betekent dit dat u de nieuwe voorwaarden van de website accepteert.

Op het moment dat u uw bestelling afrekent gaan we ervan uit dat u instemt met onze algemene voorwaarden.

Bij mogelijke geschillen is de wetgeving van kracht waar het hoofdkantoor gevestigd is, in dit geval is de Rechtbank van Koophandel van Gent (afdeling Kortrijk) (België) bevoegd.

 

1. PRODUCTBESCHRIJVING

1.1. Alle voor verkoop beschikbare producten worden beschreven op de specifieke productpagina ervan op onze website. We proberen altijd elk kenmerk van de producten zo nauwkeurig mogelijk aan te geven met foto’s en tekst.

1.2. We doen ons uiterste best u zo goed mogelijke afbeeldingen en beschrijvingen te geven. We kunnen echter niet garanderen dat de kleuren en details van de afbeeldingen op de website volledig natuurgetrouw zijn. Het product is gemaakt uit natuurlijk hout en kan dus ook bepaalde tekeningen, knopen, oneffenheden, afwijkingen of verkleuringen bevatten die eigen zijn aan natuurlijk hout.

1.3. Omdat het product uit natuurlijk hout is gemaakt kan dit na verloop van tijd vervormen, buigen en verkleuren bij gebruik zowel buiten als binnen.

1.4. Het bevestigen van onze producten aan een muur is de verantwoordelijkheid van de klant. Bij onze producten kan er ‘Quick Fix Klei’ (bevestigingslijm) toegevoegd worden om het product gemakkelijk aan de muur te bevestigen. Bij het bevestigen van het product met de ‘Quick Fix Klei’ kan HELLOWOOD niet aansprakelijk worden gesteld en is de klant volledig verantwoordelijk, ook bij correct gebruik van de ‘Quick Fix Klei’. 

1.5 Onze naamborden worden gegraveerd met fijne freesjes. We proberen steeds zoveel mogelijk het digitaal ontwerp (door klant online gemaakt met de configurator of door Hellowood ontworpen) te benaderen. Omdat de graveerfreesjes breder zijn dan wat mogelijk is in het digitaal ontwerp kan het voorkomen dat de letters tegen elkaar komen te staan en/of dat er bepaalde details in de letters of gegraveerde tekening verdwijnen. In dit geval kan er geen aanspraak gemaakt worden op een nieuwe bestelling op kosten van Hellowood.

 

2. VERKOOP

2.1. De in de online-shop van de verkoper getoonde productomschrijvingen vormen geen bindend aanbod van de verkoper, maar dienen ertoe de klant in staat te stellen een bindend aanbod te doen.

2.2. De klant kan via het in de online-shop van de verkoper geïntegreerde online bestelformulier een aanbod doen. De klant doet door het invoeren van zijn persoonlijke gegevens en door het aanklikken van de button ter afronding van de bestelling een juridisch bindend aanbod voor de in de winkelmand bevatte goederen.

2.3. De verkoper kan het aanbod van de klant binnen drie dagen aanvaarden:

    1. door de klant een schriftelijke orderbevestiging of een orderbevestiging in tekstvorm (e-mail) te bezorgen.
    2. door de klant de bestelde goederen te leveren.

2.4. De termijn om het aanbod te aanvaarden begint op de dag na het verzenden van het aanbod door de klant en eindigt op het einde van de derde dag na het verzenden van het aanbod. Als de laatste dag van deze termijn op een zaterdag, zondag of een voor de woonplaats van de verkoper nationaal erkende algemene feestdag valt, geldt de daaropvolgende werkdag als laatste dag.

2.5. Als een bestelling vertraging oploopt om wat voor reden dan ook (problemen tijdens het fabricageproces, problemen met de kwaliteitscontrole, etc.), doen we ons best u daarover zo snel mogelijk te informeren.

 

3. AANKOOP VAN PRODUCTEN

3.1. Bestellingen worden uitsluitend via internet geplaatst en ontvangen en worden verwerkt door HELLOWOOD.

3.2. Alle gegevens waarnaar op de afrekenpagina wordt gevraagd, moeten nauwkeurig en accuraat worden ingevuld. Als een product niet kan worden bezorgd omdat u een onjuist afleveradres of telefoonnummer had opgegeven, is HELLOWOOD daar niet verantwoordelijk voor. Alle extra kosten veroorzaakt door complicaties bij de bezorging of door gemiste leveringen, worden toegevoegd aan uw factuur.

3.4. U kunt uw bestelling niet annuleren. Echter als u het bezorgadres, uw telefoonnummer of andere speciale vereisten wilt wijzigen, dan neemt u best zo snel mogelijk contact op. Iedere wijziging in het ordercontract moet worden goedgekeurd door HELLOWOOD, zodat we u kunnen informeren of de wijzigingen mogelijk zijn en wat de eventuele extra kosten zijn. Wanneer de bestelling werd verzonden naar de klant door HELLOWOOD en blijkt achteraf dat het bezorgadres niet correct werd doorgegeven door de klant met terugzending naar HELLOWOOD als gevolg, dan kan er pas worden overgegaan tot een nieuwe verzending naar de klant als het correcte bezorgadres van de klant + betaling van de verzendkosten door de klant zijn ontvangen.

3.5 HELLOWOOD hecht veel belang aan kwaliteit. Daarom maken we onze producten in de best mogelijke kwaliteit om te voldoen aan dagelijks gebruik. Hellowoodproducten komen echter niet met garantie en er is ook geen gratis hersteldienst beschikbaar.

3.6 Bij bevestiging van uw bestelling per mail aan de hand van een door ons opgemaakt proefontwerp, gelieve uw proefontwerp goed na te gaan op fouten want dit is waar HELLOWOOD zich op baseert voor productie. Bij fouten die achteraf opgemerkt worden is HELLOWOOD niet verantwoordelijk en wordt er in geen enkel geval een compensatie voorzien.

De bezorgkosten worden gebaseerd op de afmetingen en het gewicht van wat u koopt, en uw bezorglocatie.

 

4. LICENTIE

Wij zijn de licentiehouder van alle intellectuele eigendomsrechten op onze site en alle content. Al deze content valt wereldwijd onder auteursrechten, alle rechten voorbehouden. We geven je toestemming om onze website te bezoeken voor persoonlijke doeleinden. Ander gebruik van onze site of content is niet toegestaan. Dit verbod houdt in:

  • gebruik maken van onze content voor commerciële doeleinden
  • reproductie van de HELLOWOOD naam, het logo, handelsmerken of content beschikbaar op onze website
  • downloaden of kopiëren van content op onze website voor jezelf of derden.

Indien je gebruik wilt maken van content of welk materiaal van onze website dan ook, gelieve contact op te nemen met info@hellowood.be.

 

5. BETALING

5.1. Op het moment waarop de bestelling wordt gemaakt, wordt het volledige bedrag van de bestelling op uw bankpas of creditcard in rekening gebracht.

5.2. De verkoop wordt voor verwerking verzonden zodra u klikt op de knop “Bevestigen”. Vervolgens ontvangt u binnen de drie dagen van ons een e-mail die de aankoop van het product bevestigt.

5.3. Een creditcard en andere vereiste gegevens zijn nodig om te betalen. Bestellingen kunnen alleen worden betaald via een PayPal-account, creditcard of bancontact uitgegeven door een van de bedrijven op de betalingspagina.

5.4. We kunnen geheel naar eigen goeddunken weigeren een transactie te verwerken of een dienst uit te voeren. We kunnen door u of derden niet aansprakelijk worden gesteld als we weigeren een transactie te verwerken of verder af te wikkelen, of deze willen opschorten nadat de transactie is begonnen.

 

6. PRIJZEN

6.1. Alle prijzen vermeld op onze website zijn in Euro (€) en moeten in Euro (€) worden betaald, en bevatten de wettelijk verplichte ‘Belasting over de Toegevoegde Waarde’ en eventuele andere belastingen. Bezorgkosten en speciale of extra kosten zijn hierbij niet inbegrepen. Deze extra kosten worden toegevoegd aan de afrekening voordat u tot betaling overgaat, en worden weergegeven op de orderbevestigingspagina. We behouden ons het recht voor prijzen te allen tijde zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.

6.2. Bij levering naar sommige landen uit de Europese Unie (bvb. Zwitserland en Noorwegen) kunnen er douanekosten toegevoegd worden aan de factuur. Ook bij levering naar landen buiten de Europese Unie kunnen in sommige gevallen extra kosten ontstaan die niet onder de verantwoordelijkheid van de verkoper vallen en die de klant moet dragen. Voorbeelden hiervan zijn kosten voor geldtransacties door financiële dienstverleners (zoals overschrijvingskosten, valutaconversie) of invoerrechten en belastingen (zoals douanekosten).

 

7. BEZORGING

7.1. We bezorgen onze producten momenteel enkel in België en Nederland. Later kunnen hier nog landen aan toegevoegd worden. Mocht u zich bevinden in een land die hier niet opgelijst staat, dan kunt u steeds contact met ons opnemen (info@hellowood.be) om te informeren naar eventuele leveringsmogelijkheden.

7.2. Door ons just-in-time productiemodel moet u rekenen op een gemiddelde levertijd van 3 tot 25 dagen. De levertijd wordt ook beïnvloed door het aantal bestellingen en beschikbaarheid bij leveranciers. Dit is niet meer dan een gemiddelde schatting: sommige leveringen kunnen langer of korter duren. De levertijden die vermeld staan op de productpagina op het moment van bestelling en bevestiging zijn schattingen, kunnen ieder moment worden gewijzigd en zijn louter indicatief. We doen altijd ons best om contact met u op te nemen en alle wijzigingen aan u door te geven mocht de levering langer duren dan gemiddeld. Een lange bezorgtijd via de koerierdienst kan in geen geval reden zijn tot annulering van uw bestelling. Indien de bezorging langer duurt dan gemiddeld, gelieve hiervoor contact op te nemen via info@hellowood.be zodat we kunnen nagaan wat de reden hiervoor is en hoe we dit zo snel mogelijk kunnen oplossen. 

7.3. Als de transportonderneming de verzonden goederen aan de verkoper terugstuurt omdat levering bij de klant niet mogelijk was, draagt de klant de kosten voor de niet geslaagde verzending.

 

8. VERWIJDERBELEID

8.1 Indien je vindt dat content op onze site: 

  • inbreuk doet op je rechten of rechten van een derde partij waaraan je verbonden bent
  • of op een andere manier niet voldoet aan de publicatieregels

Gelieve dan contact met ons op te nemen via info@hellowood.be.

8.2 We zullen vervolgens actie ondernemen op een manier die wij noodzakelijk achten, afhankelijk van de aard van de overtreding. Dit kan ook betekenen dat we geen actie ondernemen, indien we van mening zijn dat er geen inbreuk wordt gedaan op de publicatieregels. We zijn niet verplicht om je in te lichten over de navolging van onze acties omtrent je report.

 

9. CONTACT OPNEMEN

9.1. Als u contact wilt opnemen met onze klantenservice, kunt u dat doen via ons online formulier of via e-mail naar info@hellowood.be. We staan klaar om je te helpen!

10. PRODUCT RETOURNEREN

10.1. We hopen oprecht dat u tevreden zult zijn met uw HELLOWOOD product, maar mocht u voor eender welke redenen niet tevreden zijn dan kan u het product binnen de 30 dagen (te tellen vanaf de dag vanaf ontvangst) retourneren en nemen we het met plezier terug. Indien geen door de klant gemaakte beschadiging is vastgesteld krijgt u het voor het artikel betaalde bedrag volledig teruggestort. Voor het retourneren kan u gebruik maken van onze retourverzendingsdienst (neem hiervoor contact op met ons via info@hellowood.be). U kunt er daarnaast voor kiezen om de pakketten met geretourneerde producten zelf naar ons terug te sturen op eigen kost met eigen keuze van koerierdienst. Voor de op maat gemaakte producten (gepersonaliseerde naamborden en ander maatwerkproducten) geldt het herroepingsrecht niet. Echter kunnen we er wel voor kiezen om in uitzonderlijke omstandigheden al dan niet gratis retourneren mogelijk te maken voor deze producten. 

10.2. Als u om wat voor reden dan ook een product wilt retourneren, moet u (1) onze klantenservice (info@hellowood.be) waarschuwen en het bestelnummer doorgeven en (2) kort uitleggen waarom u het product wilt retourneren en alles vermelden wat u belangrijk acht. We beantwoorden e-mails gewoonlijk binnen 3 werkdagen. De klantenservice neemt vervolgens contact met u op om een retourlabel aan te maken en alle vereiste procedures uit te leggen.

10.3. We vragen u te controleren of de bezorgde producten in perfecte staat zijn aangekomen voordat u de leverbon tekent. Daarom moet u onmiddellijk bij ontvangst de bestelling openen en controleren. Als u op dat moment niet tevreden bent over de goederen of u stelt schade vast, dan vermeldt u dit op de leverbon en neemt u binnen de 2 dagen na levering contact met ons op. Controleer of alle artikelen en onderdelen van artikelen schadevrij zijn bij het uitpakken. 

10.4. Als het geleverde artikel niet overeenkomt met uw bestelling, beschadigd is of onjuist is geleverd, neemt u binnen de 2 dagen na levering contact met ons op om een afspraak te maken over terugstorting, reparatie of vervanging. We verzoeken u ook ons enkele foto’s toe te sturen van de schade, zodat wij beter weten welke stappen we moeten zetten. Als uw klacht gegrond is, kan het product teruggestuurd worden. We verzoeken u ook het product na bezorging bij u thuis veilig te bewaren totdat het wordt teruggezonden. Voeg uw bestelgegevens bij de te retourneren artikelen omdat we die nodig hebben om de retourzending te verwerken. Na ontvangst worden de producten gecontroleerd. Vervolgens neemt de klantenservice contact met u op om een afspraak te maken over vervanging of volledige terugstorting.

10.5. Om veiligheidsredenen kunnen we alleen terugbetalen via dezelfde betaalwijze die voor de oorspronkelijke bestelling werd gebruikt. De terugbetaling gebeurt gemiddeld binnen de 20 dagen na ontvangst van de goederen.

10.6. Het herroepingsrecht geldt echter niet om gebruik te maken van een ‘annulering van uw bestelling’, m.a.w. U dient uw bestelling effectief in ontvangst te hebben genomen alvorens u aanspraak kunt maken op het recht van retourneren. Wanneer u vóór in ontvangstname van uw bestelling te kennen heeft gegeven dat u de bestelling wenst te annuleren om welke reden dan ook, maar deze alsnog laat verzenden door HELLOWOOD kan er ook geen beroep meer gedaan worden op het herroepingsrecht, dit om te voorkomen dat u via deze weg toch nog uw bestelling zou kunnen annuleren met teruggave van de gemaakte kosten.

11. FOLLOW-UP EMAILS

We zullen uw emailadres waarmee u de bestelling plaatste nooit gebruiken voor commerciële doeleinden als u hiervoor geen uitdrukkelijke toelating heeft gegeven. We kunnen echter wel een follow-up email sturen na uw bestelling om te polsen naar de tevredenheid van onze service en indien u dit wenst kan u een beoordeling achterlaten.

Start typing and press Enter to search

Winkelmand

Geen producten in je winkelmand.